interferenza digitale

2020

graphite pencil drawing and digital collage


Making portraits with graphite pencil, allows me to express the density of the scene and the fluidity of the shapes. Drawing is a kind of spiritual exercise and connects me with my intimate parts. I love drawing hair and when I do I loss my self into the multiple lines and the gray tones that overlay.

In my artworks I use to mix different techniques, in this drawing I used graphite pencil on paper, then I scanned it in high resolution and created a digital collage with my abstract painting to create an impactful background.
Mixing traditional media with technology gives a strong contemporary connotation to the artworks.



Realizzare ritratti a matita mi permette di esprimere la densità della scena e la fluidità delle forme. Creare un disegno è un esercizio spirituale che mi connette con le mie parti più intime. Amo disegnare i capelli e quando lo faccio mi perdo dentro la molteplicità delle linee e dei toni di grigio che si stratificano.
Nei miei lavori uso tecniche differenti, in questo ho utilizzato matita su carta, poi ho fatto una scansione in alta risholuzione e ho creato un collage digitale con un mio dipinto astratto per ottenere uno sfondo di forte impatto.
L’utilizzo della tecnologia abbinata a tecniche tradizionali conferiscono al lavoro artistico una  decisa connotazione contemporanea.