When I conceive an image, I love to nourish it and define it in as much detail as possible before translating it into a sketch, drawing, painting or photography. Through the creative process I create it and enrich it with connotations, modifying the stroke, the technique, the compositional balance.

My research aims to achieve a balance between figuration and abstraction in the representation of the image. In this tension, connections are born between the two areas, points of contact, grafts where figurative and abstract come together in a dialogue, and relate each other giving their own contribution.

I work with the image, investigating its shape and relationship with the space that inhabits it. I study its texture and its trace.

I select the subject and elaborate it on the basis of an aesthetic code in which, in addition to the contemporary historical artistic references, those of Renaissance and Baroque painting, the contamination of design and graphics converge.

My aesthetic vision was influenced by my professional experiences in the field of fashion, by my passion for historical and artistic studies and contemporary art, and finally by my travels.

I am interested in issues concerning the development of visual language, the sociology of fashion and the question of gender and personal identity.

In my work I use various media, painting on canvas and paper, drawing, collage, photography and digital graphics.

I photograph my work and my research materials, I set them up by creating imaginary rooms, containers for experimentation and study.

I study and elaborate the sign and the trace, the instinctive, primordial drawing.

I work on portraits and self portraits. Investigating the female universe, I depict faces without expressiveness, impassive, devoid of any emotion. Sometimes I create graphic interventions or geometric compositions with which I relate them in the same space or within the same compositional structure.

Other visions lead me to create images of faces that seem to dissolve into a monochromatic palette, and that touch areas of abstraction. They are ghostly portraits, which emerge from other places, from distant places that we do not know. It’s the lives we don’t live, it’s the choices we don’t make, it’s the opportunities we don’t have or reject.

CONTINUING EDUCATION

Lives and works between Padua and Venice. She is enrolled at the Academy of Fine Arts in Venice where she studies Painting and Drawing with Prof. Luca Reffo.

Earned the certificate of attendance of the courses:

  • Contemporary Drawing and Painting, Central Saint Martins, London, with the artist Guy Noble, 2017.
  • Fashion Illustration, London College of Fashion, London, with the artist Ana Stankovic-Fitzgerald, 2016.

Quando concepisco un’immagine amo nutrirla e definirla il più dettagliatamente possibileprima di tradurla in schizzo, disegno, pittura o fotografia. Attraverso il processo creativo la realizzo e la arricchisco di connotati, modificandone il tratto, la tecnica, l’equilibrio compositivo.

La mia ricerca volge a raggiungere un’equilibrio tra figurazione e astrazione nella rappresentazione dell’immagine. In questa tensione nascono connessioni tra i due ambiti, dei punti di contatto, degli innesti dove figurativo e astratto si stringono in un dialogo, e si relazionando dando alternativamente il proprio contributo.

Lavoro con l’immagine indagandone la forma e la relazione con lo spazio che la abita. Studio la sua consistenza e la sua traccia.

Seleziono il soggetto e lo elaboro in base ad un codice estetico nel quale confluiscono oltre ai riferimenti storico artistici contemporanei, quelli della pittura rinascimentale e barocca, le contaminazioni del design e della grafica.

La mia visione estetica è stata influenzata dalle mie esperienze professionali nel campo della moda, dalla passione per gli studi storico artistici e per l’arte contemporanea, infine dai miei viaggi.

Sono interessata a tematiche che riguardano lo sviluppo del linguaggio visivo, la sociologia della moda e la questione di genere e dell’identità personale.

Nel mio lavoro utilizzo vari media, la pittura su tela e su carta, il disegno, il collage, la fotografia e la grafica digitale.

Fotografo il mio lavoro e i miei materiali di ricerca, li allestisco creando delle stanze immaginarie, dei contenitori di sperimentazione e di studio.

Studio ed elaboro il segno e la traccia, il disegno istintivo, primordiale.

Lavoro sul ritratto e sull’auto ritratto. Indagando l’universo femminile raffiguro volti senza espressività, impassibili, scevri da ogni emozione. A volte creo degli interventi grafici o delle composizioni geometriche con cui li metto in relazione nello stesso spazio o all’interno della stessa struttura compositiva.

Altre visioni mi portano a creare immagini di volti che sembrano dissolversi in una palette monocromatica, e che toccano ambiti dell’astrazione. Sono ritratti fantasmatici, che emergono da luoghi altri, da luoghi lontani che non conosciamo. Sono le vite che non viviamo, sono le scelte che non facciamo, sono le opportunità che non abbiamo o che rifiutiamo.

FORMAZIONE PERMANENTE

Vive e lavora tra Padova e Venezia. É iscritta all’Accademia di Belle Arti di Venezia dove studia Pittura e Disegno con il Prof. Luca Reffo

Ha conseguito il certificato di frequenza dei corsi:

  • Contemporary Drawing and Painting, Central Saint Martins, Londra, con l’artista Guy Noble, 2017.
  • Fashion Illustration, London College of Fashion, Londra, con l’artista Ana Stankovic-Fitzgerald, 2016.

EXHIBITIONS

February 2020 – Affordable Art Fair Milano, Italy – EOTW Gallery.

November 2019 – Arte Padova 30° Contemporary Art Fair – C.A.T.S. Padova, Italy.

October 2019 AAF Affordable Art Fair Amsterdam. EOTW Gallery.

September 2019 – HUMAN RIGHTS #CLIMA, International Contemporary Art Colllective curated by Roberto Ronca. Patronage of: UNRIC | Centro Regionale di Informazione delle Nazioni Unite, Obiettivi per lo sviluppo sostenibile, IAA / AIAP UNESCO, municipality of Rovereto and Trento. Gallerie della Fondazione Opera Campana Dei Caduti, Rovereto (TN), Italy.

April 2019 – “Waiting to Die – Aspettando la morte , Contemporary Art Colllective Exhibition by Amaryllis-Caosfera publishers – with Poems by Paul Polansky”, cover of Leonardo Marenghi, curated by Valeria Bertesina. Qu.bi Gallery Vicenza, Italy.

March 2019 – AAF Affordable Art Fair UK Battersea Spring London. EOTW Gallery

November 2018 – Arte Padova 29° Contemporary Art Fair – C.A.T.S. Padova, Italy.

October 2018 – Piazzola Oltre – Contemporary Art Collective Exhibition, Atelier Monica Piazzetta Studio Noventa Padovana. Italy.

September 2018 – Inclusioni-Passaggi Artistici 9° annual art exhibition curated by Teatro Laterale with the municipality of Padova town.

June 2018 – Possibili incroci, Contemporary Art Collective Exhibition, Atelier Monica Piazzetta Studio Noventa Padovana. Italy.

May 2018 – Piazzola Arte Contemporanea, Contemporary Art Collective Exhibition with patronage of Piazzola sul Brenta municipality, Padova, Italy.

April 2018 – Arte Vicenza 3° Mostra Mercato d’Arte Moderna e Contemporanea Vicenza, Italy

PUBLICATIONS

2019 – Catalog “Art Talent Show – Arte Padova – Art Fair.

2019 – Catalog of exhibition “Waiting to die – Aspettando la Morte”, with poems by Paul Polansky.

ISBN: 9788899402266.

2018 – Catalog “Art Talent Show – Arte Padova – Art Fair.

2018 – Catalog of “Arte Vicenza – Art Fair.